תביעות נזיקין בעקבות ביקורי טכנאי

נכון, זה מבאס לקבוע עם טכנאי של חברה מסוימת שיגיע לתקן לנו דבר מה בטלוויזיה או באינטרנט או ברשת החשמל של הבית והוא לא מודיע שיאחר ולא מתקשר לקבוע מועד אחר, ללא כל צל ספק, מכעיס מאד. כל זאת ועוד לאחר שאתם פיניתם את כל היום והזזתם תכניות. בדיוק לשם כך קיים חוק הטכנאים שקובע שבמידה והטכנאי איחר ביותר משעתיים מהמועד שנקבע, הלקוח יהיה זכאי לפיצוי בסך 300 ש"ח או לחילופין לשירות בגובה הסכום הזה שיסופק על ידי הטכנאי ובלבד שזה מוסכם על ידי הלקוח. אך מה קורה אם עקב האיחור קרתה לכם תקלה רצינית יותר? או פה כבר ישנה עילה לתביעת נזיקין.

freepik

שעות הביקור של טכנאי

נכון, לעיתים זו ממש לא אשמתו של הטכנאי עצמו ובחלק מהמקרים הטכנאי הוא בעצמו שכיר של חברה גדולה והוא כנראה התעכב אצל לקוח אחר, כל זאת טוב ויפה אבל זה לא צריך להיות על חשבונכם. אם מדובר בטכנאי שכיר של חברה גדולה, החברה כנראה תישא בהוצאות שנגזרות כתוצאה מהאיחור, אך אם הוא עצמאי הוא יאלץ לשלם מכיסו 300 ש"ח אם איחר בשעתיים ואם איחר מעל שלוש שעות, הסכום יוכפל עד לכדי 600 ש"ח. על פי החוק היבש שעות הביקור של טכנאי נקבעו בין 8 בבוקר ל 7 בערב ביום חול ובימי שישי וערבי חג בין 8 בבוקר ל-1 בצהריים. כמו כן אם החברה או נותן השירות מעוניינים לקבוע מועד חליפי, עליהם להודיע לצרכן לא יאוחר מהשעה 8 בערב של יום קודם לכן.

מה עושים במקרה של נזק?

לעיתים עלול להיגרם לנו נזק כזה או אחר כתוצאה מביקור של טכנאי או לחילופין כתוצאה מאיחורו או אי הגעתו. למשל, טכנאי שצריך להגיע לסדר לנו את החשמל בדירה בעקבות קצר ולא הגיע בזמן שנקבע ובעקבות הקצר נשרפו לנו מכשירי חשמל, זו עילה צודקת לתביעת נזיקין שכל עורך דין נזיקין מיומן יקפוץ על המציאה. עוד מקרה נוסף אפשרי הוא תרחיש מופרך אך אפשרי, נאמר שהאינטרנט בבית שלכם התקלקל ובעקבות כך לא יכולתם לעבוד על המחשב בבית לטובת מקום העבודה שלכם ובכך נפגעה פרנסתכם, גם כאן יכולה להיות עילה צודקת לתביעת נזיקין. העניין הוא להוכיח סיבתיות וקשר בין אי הגעתו או איחורו של הטכנאי לבין איבוד העבודה או הפגיעה בהכנסה, לעיתים זו משימה לא פשוטה כלל, אך עו"ד נזיקין טוב ידע לקשר בין השניים כהלכה ולסייע לכם בקבלת פיצוי הולם. כמובן שעל נזק בעקבות רשלנות של הטכנאי שניתן להצביע עליו באופן גורף, תהיו זכאים לפיצוי גם כן.

מתי לא יהיה זכאי הלקוח לפיצוי

לעיתים הלקוח לא תמיד צודק וקיימים מקרים בהם הלקוח לא יהיה זכאי לפיצוי. אם האיחור אירע בעקבות נתון שלא היה ידוע לחברה או לטכנאי בעת שנקבעה שעת הביקור או לחילופין אירוע חיצוני שלא תלוי בחברה או בטכנאי, שלא היה ניתן לצפותו מראש ולהיערך לקראתו.

 

שתפו פוסט זה

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

מכונות תעשייה

טיפים לתחזוקת פלטת דריכה איך להאריך את חיי השירות שלה

לוח הדריכה הבלתי מעורער, עם פני השטח החזקים והנוכחות האיתנה שלו, ממלא תפקיד מרכזי ביישומים תעשייתיים שונים. שומרי מתכת אלה מרפדים את רצפות מפעלי הייצור וטביעות הרגל של המכונות, ומציעים יציבות ובטיחות נחוצות. עם זאת, השירות הסטואי שלהם נלקח לעתים קרובות כמובן מאליו. באיזו תדירות אנו עוצרים לחשוב על הטיפול שמשטחים מחוספסים אלה דורשים כדי לשמור על אחיזתם ולהישמר מפני שחיקה בלתי פוסקת של פעולות יומיומיות?

לקריאת המאמר »
שעווה לנר

האם שעווה להכנת נרות היא המגמה החמה ביותר ברשתות החברתיות?

האם שמתם לב לזוהר הקסום של נרות בעבודת יד מהבהבים בפיד המדיה החברתית שלכם? שעווה, חומר צנוע ועתיק, הצית את הסערה האחרונה בעולם הרשתות החברתיות, והאיר באור חם פינות יצירה ברשת. נראה כי מלאכת היומין של ייצור נרות נמסה כעת בליבם של חובבי DIY ואנשים בעלי מודעות אקולוגית כאחד, ומציתה תנועה שמעצבת מחדש את האופן שבו אנו חווים את האווירה הביתית שלנו.

לקריאת המאמר »

טיח תרמי

מבנים יכולים להיות מבודדים מצוינים מפני מזג האוויר החיצוני בחורף ובקיץ וכשהבידוד נעשה בצורה איכותית הדבר מורגש מיד. בחורף נחוש

לקריאת המאמר »