פיקוח בניה הנדסית

פיקוח בניה היא אחת הפונקציות החשובות ביותר בכל פרויקט בניה, במיוחד אם אתם מנהלים פרויקט בניה פרטית. מה זה פיקוח בניה הנדסית? מה כל כך חשוב בפונקציית הפיקוח בפרויקט בניה? על מה חשוב מאוד להקפיד בשכירת מפקח בניה? על שאלות אלו ועוד, תוכלו לקבל את התשובות ממש כאן בשורות הבאות.

 

אז מה זה מפקח בניה?

מפקח בניה הוא איש מקצוע שתפקידו לפקח על הנעשה בפרויקט הבניה. המפקח הוא למעשה איש מקצוע בעל הסמכה בתחום הנדסת הבניין ובעל הסמכה מיוחדת לתחום הפיקוח על הבנייה. תפקידו הוא להיות נוכח בכל הצמתים המרכזיים של תהליך הבנייה, החל משלב התכנון ועד שלב הגמר והאכלוס על מנת לוודא שאנשי המקצוע המבצעים את עבודתם במסגרת הפרויקט, עומדים בסטנדרטים ההנדסיים הנדרשים ובסטנדרטים של הלקוח אותו הוא מייצג. שכירת מפקח בניה מבוצעת בדרך כלל על בסיס של פגישת ייעוץ, פיקוח בצמתים ספציפיים לאורך תהליך הנייה או פיקוח צמוד לכל אורך תהליך הבנייה, כשכמובן כל מודל כזה של שירות כרוך בתמחור שונה.

 

על מה חשוב להקפיד בשכירת מפקח בניה?

הדבר החשוב ביותר שאתם רוצים לזכור בבחירת מפקח שיפקח על הפרויקט שלכם הוא שאת המפקח אתם צריכים לשכור ואתם גם צריכים לשלם לו את שכרו. המפקח אמור למעשה לפקח על הקבלן שמבצע את הפרויקט, על קבלני המשנה, על המהנדס, על האדריכל, על הפועלים ועל כל פונקציה מקצועית אחרת שמעורבת בפרויקט. על כן, אין שום אפשרות שאחת הפונקציות האלה היא שתביא את המפקח, שכן מפקח לא יפקח בצורה יעילה על הבוס שלו. אם הקבלן שלכם מציע לכם, ולבטח אם הוא מתעקש על כך שהוא יספק את מפקח הבניה לפרויקט, זה בהחלט אמור להדליק אצלכם נורה אדומה לגבי הסטנדרטים של הקבלן. מפקח בניה הוא איש מקצוע שאתם צריכים לבחור, אתם צריכים לשלם לו את שכרו ורצוי גם לוודא שאין כל היכרות מוקדמת בינו ובין הקבלן הראשי ולבטח שאין ניגוד עניינים כלשהו ביניהם.

 

מהן הסמכויות של המפקח?

סמכויות מפקח בניה הן סמכויות המעוגנות בחוק, ויחד עם זאת חשוב שבהסכם העבודה שאתם חותמים מול הקבלן, תעגנו גם את נושא הסמכויות של המפקח מטעמכם. מפקח הבניה שאתם בוחרים הוא למעשה הזרוע הארוכה שלכם בפרויקט. אם המפקח מזהה למשל שהבטון שמשמש ליציקת היסודות או שלד המבנה הוא אינו בטון טרי ואיכותי, אתם רוצים שתהיה לו הסמכות להורות לקבלן להחליף את הבטון לבטון טרי שעומד בדרישות ההנדסיות המתאימות. פיקוח אפקטיבי יכול לגרום לא מעט כאב ראש לקבלן שמתנהל בצורה לא מקצועית, וזאת בדיוק המטרה שאותה אמור למלא המפקח. אתם רק רוצים להבטיח שלמפקח שלכם יש את כל הסמכויות הנדרשות לו לשם כך, ושהן כולן מעוגנות בהסכם משפטי.

למידע נוסף היכנסו לאתר – https://agas1.co.il/

שתפו פוסט זה

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

מכונות תעשייה

טיפים לתחזוקת פלטת דריכה איך להאריך את חיי השירות שלה

לוח הדריכה הבלתי מעורער, עם פני השטח החזקים והנוכחות האיתנה שלו, ממלא תפקיד מרכזי ביישומים תעשייתיים שונים. שומרי מתכת אלה מרפדים את רצפות מפעלי הייצור וטביעות הרגל של המכונות, ומציעים יציבות ובטיחות נחוצות. עם זאת, השירות הסטואי שלהם נלקח לעתים קרובות כמובן מאליו. באיזו תדירות אנו עוצרים לחשוב על הטיפול שמשטחים מחוספסים אלה דורשים כדי לשמור על אחיזתם ולהישמר מפני שחיקה בלתי פוסקת של פעולות יומיומיות?

לקריאת המאמר »
שעווה לנר

האם שעווה להכנת נרות היא המגמה החמה ביותר ברשתות החברתיות?

האם שמתם לב לזוהר הקסום של נרות בעבודת יד מהבהבים בפיד המדיה החברתית שלכם? שעווה, חומר צנוע ועתיק, הצית את הסערה האחרונה בעולם הרשתות החברתיות, והאיר באור חם פינות יצירה ברשת. נראה כי מלאכת היומין של ייצור נרות נמסה כעת בליבם של חובבי DIY ואנשים בעלי מודעות אקולוגית כאחד, ומציתה תנועה שמעצבת מחדש את האופן שבו אנו חווים את האווירה הביתית שלנו.

לקריאת המאמר »

טיח תרמי

מבנים יכולים להיות מבודדים מצוינים מפני מזג האוויר החיצוני בחורף ובקיץ וכשהבידוד נעשה בצורה איכותית הדבר מורגש מיד. בחורף נחוש

לקריאת המאמר »