בוחרים מסך טלוויזיה: הכירו גדלים של מסכי טלוויזיות

אם אתם עומדים לפני רכישת טלוויזיה חדשה, ודאי כבר הבנתם יש היום בשוק מבחר עצום של גדלים לבחור מהם, החל מטלוויזיות יחסית קטנות שפחות נפוץ לראות היום ועד טלוויזיות שתופסות קיר שלם ומייצרות מראה מרהיב במיוחד – אז אילו גדלים יש ואיך בוחרים את הגודל המתאים ביותר עבורכם? הכנו עבורכם מדריך על גדלים של מסכי טלוויזיות וכמה טיפים לבחירה נכונה של הגודל המושלם עבורכם.

freepik

כיצד מודדים גודל של מסך טלוויזיה?

 

חישוב גודל של מסך טלוויזיה נעשה בדרך די פשוטה, כאשר יחידת המידה המקובלת בתעשייה – גם בישראל – היא אינצ'ים, זאת למרות שברוב העולם משתמשים כמובן בסנטימטרים כיחידות המידה הסטנדרטיות לאורך. גודל הטלוויזיה מוגדר באינצ'ים, כאשר הכוונה היא לאורך האלכסוני של המסך כולו, רק החלק בו מוצגת תמונה כמובן (כאשר היום לרוב המסכים החדשים כמעט ואין שוליים במסגרת המסך). המדידה נעשית מסורתית מהפינה השמאלית העליונה, בקו אלכסוני, עד לפינה הימנית התחתונה.

 

כלל אצבע: גדול יותר הוא טובה יותר!

 

בעבר הלא רחוק, כאשר טלוויזיות "שטוחות" הציגו תמונות ברזולוציות שהיום נחשבות נמוכות מאוד, הייתה משמעות גדולה לגודל המסך שלכם ולמרחק ממנו אתם צופים בו, כאשר אם ישבתם קרוב מדי למסך גדול מדי, הייתם ממש יכולים לראות את הפיקסלים במסך והתמונה הייתה הופכת מרוחה ומטושטשת. אבל, וזו נקודה סופר קריטית לבחירת טלוויזיה חדשה בימינו, המציאות הטכנולוגית שונה לגמרי. כלל האצבע שאנחנו ממליצים עליו – בייחוד אם אתם קונים מסך חדש מבית יצרנית מובילה ואיכותית, כאשר סמסונג הקוריאנית היא הדוגמא המובהקת ומובילת השוק – הוא לבחור את המסך הגדול ביותר שאתם יכולים להרשות לעצמכם מבחינת תקציב ומבחינת מקום בחדר.

טלוויזיות היום משדרות תמונה ברזולוציות גבוהות מאוד, כאשר רזולוציות של 4K או Ultra HD הן כבר כמעט סטנדרט (זהו בהחלט המצב בכל הטלוויזיות החדשות של סמסונג למשל), כך שברוב מוחלט של המקרים אפילו אם המסך שלכם ענק, החדר קטן ואתם צופים בו מקרוב, התמונה תהיה חלקה, איכותית וחדה לגמרי. מסך כמה שיותר גדול מספק חוויית צפייה עוטפת ואיכותית הרבה יותר, בין אם אתם רואים משחק כדורגל, סרט או אפילו פשוט את מהדורת חדשות הערב. כאשר אתם בוחרים מסך איכותי ומתקדם – כמו מסכי ה-QLED המדהימים של סמסונג – גדול יותר הוא טוב יותר ואין לכם מה לדאוג מטשטוש או מריחת תמונה ממרחק קרוב מדי. כמובן שככל שאתם עולים בגודל המסך, עליכם לוודא שהמסך מציג תמונה ברזולוציה וצפיפות פיקסלים גבוהות יותר.

 

בכל זאת, מרחקי צפייה וגודל טלוויזיה מומלץ

 

למרות מה שאמרנו כרגע, שמסך כמה שיותר גדול יספק לכם חוויה טובה ומלאה יותר, בכל זאת עדיין נהוג להצמיד מרחק צפייה מומלץ לגודל טלוויזיה מסוים. זוהי המלצה מקצועית-אופטית, אך היא לא מחייבת לחלוטין ובהחלט אפשר לקבל איכות צפייה מדהימה גם עם מסך גדול מאוד וממרחק יחסית קרוב.

באופן כללי, חוויית הצפייה הכי איכותית ומקיפה מתקבלת כאשר מסך הטלוויזיה תופס 40 מעלות משדה הראייה שלכם (זה אומר מסך גדול עבור רוב החדרים!). כדי לחשב את הנתון הטכני הזה, אפשר לקחת את גודל המסך באינצ'ים ולהכפיל אותו ב-1.2 – התוצאה המתקבלת היא מרחק הצפייה המומלץ (באינצ'ים) לאותו גודל מסך. הפירוט הבא כולל את גדלי הטלוויזיות הנפוצים והפופולאריים ביותר ואת מרחקי הצפייה המומלצים מהמסכים.

  • 55” 7 מטר
  • 65” 0 מטר
  • 75” 3 מטר
  • 85” 6 מטר

היום הופך ליותר מקובל ונפוץ לראות מסכים בגדלים האסטרונומיים של 75 או 85 אינץ', כאשר הגדלים הנפוצים ביותר הם עדיין 55” ו-65”. יש גדלים קטנים יותר, כמו 32”, 48” או 50”, אך אלו הופכים פחות ופחות פופולאריים, כי הם פשוט קטנים מדי בשביל האיכות שמסכים היום יודעים לספק.

 

 

שתפו פוסט זה

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

מכונות תעשייה

טיפים לתחזוקת פלטת דריכה איך להאריך את חיי השירות שלה

לוח הדריכה הבלתי מעורער, עם פני השטח החזקים והנוכחות האיתנה שלו, ממלא תפקיד מרכזי ביישומים תעשייתיים שונים. שומרי מתכת אלה מרפדים את רצפות מפעלי הייצור וטביעות הרגל של המכונות, ומציעים יציבות ובטיחות נחוצות. עם זאת, השירות הסטואי שלהם נלקח לעתים קרובות כמובן מאליו. באיזו תדירות אנו עוצרים לחשוב על הטיפול שמשטחים מחוספסים אלה דורשים כדי לשמור על אחיזתם ולהישמר מפני שחיקה בלתי פוסקת של פעולות יומיומיות?

לקריאת המאמר »
שעווה לנר

האם שעווה להכנת נרות היא המגמה החמה ביותר ברשתות החברתיות?

האם שמתם לב לזוהר הקסום של נרות בעבודת יד מהבהבים בפיד המדיה החברתית שלכם? שעווה, חומר צנוע ועתיק, הצית את הסערה האחרונה בעולם הרשתות החברתיות, והאיר באור חם פינות יצירה ברשת. נראה כי מלאכת היומין של ייצור נרות נמסה כעת בליבם של חובבי DIY ואנשים בעלי מודעות אקולוגית כאחד, ומציתה תנועה שמעצבת מחדש את האופן שבו אנו חווים את האווירה הביתית שלנו.

לקריאת המאמר »

טיח תרמי

מבנים יכולים להיות מבודדים מצוינים מפני מזג האוויר החיצוני בחורף ובקיץ וכשהבידוד נעשה בצורה איכותית הדבר מורגש מיד. בחורף נחוש

לקריאת המאמר »